Top 5 alimente cu care alungi răceala

1. Sardine
Peștele gras este bogat în acizi grași Omega-3, reduce riscul de boli cardiace și inflamatoare. Din sardine îți iei o cantitate mai mare de acizi grași decât din alte tipuri de pește (somon, păstrăv). În plus, îți cresc capacitatea corpului de a combate agenții patogeni.
2. Ardei gras
Când răcești, primele alimente la care apelezi sunt cele bogate în vitamina C. Nu doar citricele te pot ajuta, ci și ardeii grași. Știai că 100 g de ardei gras îți aduc 100 mg de vitamina C? Asta înseamnă o cantitate de două ori mai mare decât aceea pe care o poți procura dintr-o portocală. Ardeii galbeni și roșii au chiar mai mult, mai exact 150 mg de vitamina C la suta de grame. Printre alte surse bune de vitamina C se numără pătrunjelul, broccoli, conopida, coriandru, rozmarin, busuioc.
3. Ciuperci
Îți aduc un plus de vitamine din complexul B, antioxidanți, proteine vegetale. Ciupercile au efect antiviral, iar consumul frecvent de ciuperci, mai ales în perioada Postului Crăciunului, stimulează corpul să producă mai multe celule care combat infecțiile. Anumite studii au arătat că un nivel redus de seleniu este asociată cu creșterea riscului de a suferi de boli respiratorii în sezonul rece. Ciupercile medicinale mai ales conține substanțe nutritive care susțin imunitatea. Le poți adăuga la omlete sau în salate.

Citește și: Ce poți trata cu ciuperci medicinale
4. Supă de pui
Cunoscutul remediu în caz de răceală sau gripă, supa cu carne de pasăre, a fost testată de specialiști. Potrivit unui studiu realizat la Centrul Medical al Universității din Nebraska, SUA, atât legumele (ceapa, țelina, morcovii, păstârnac), cât și carnea de pui au proprietăți antiinflamatoare. De aceea, acest preparat poate reduce simptomele răcelii și gripei și grăbește vindecarea infecțiile de la nivelul tractului respirator.
5. Ghimbir
Fie că îl adaugi în furscurile sau turta dulce de Crăciun, fie la o friptură de vită, ghimbirul condimentează și te protejează de bolile de sezon. Când ești răcit sau la dietă, 2-3 infuzii de ghimbir pe zi îți vin în ajutor. Adaugă puțină miere sau zeamă de lămâie pentru a-ți elibera căile nazale, pentru a scăpa de senzația de greață și pentru o digestie mai bună.

Original Article

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account