Surse mai puțin știute de potasiu

Zilnic, ai nevoie de 3,5 g de potasiu pe zi, conform Organizației Mondiale de Sănătate. Acest mineral menține echilibrul de fluide și electroliți din corp și-ți menține tensiunea arterială la un nivel normal.
Fructele de avocado

Dacă preferi avocado, poți fi sigur că îți vei acoperi cu ușurință necesarul zilnic de potasiu. 100 de grame de potasiu îți aduc circa 480 mg de potasiu, fibre, grăsimi bune, polisaturate și monosaturate.
Verdețurile

Dintre verdețuri, spanacul conține o cantitate destul de mare de potasiu (49 mg la suta de grame), mai mult decât banana. Din spanac îți mai poți lua și fier, fibre, vitaminele A, C, K și acidfolic. Dacă vrei să-l adaugi în mâncăruri, opărește-l 2 minute, pentru a nu-și pierde valoarea nutritivă și adaugă-i puțin lapte pentru a evita concentrația de oxalați.

Citește și: Alimente interzise când ai hipertensiune
Cartofii

Față de cartofii obișnuiți, cei dulci sunt indicați pentru diabetici, pentru că reglează nivelul de glucoză din sânge. Un singur cartof dulce copt în coajă îți crește aportul de potasiu cu 542 mg.
Peștele

Somonul este cunoscut ca sursă bună de Omega-3, îți asigură necesarul zilnic de potasiu și de proteine. 100 de grame de somon conțin 628 mg de potasiu, 2,58 g de acizi grași Omega-3, 25 g de proteine. Prepară-l la cuptor sau pe grătar și mănâncă-l cu garnitură de orez sau cu o salată de legume.

Original Article

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account