Motive să mănânci mai rar pâine albă

Îți crește aportul de sodiu

Majoritatea tipurilor de pâine – și în special cea procesată, pe care o cumperi de la supermarket – conțin foarte multă sare. Bineînțeles, consumată cu moderație, pâinea albă nu este nocivă pentru sănătate.
Are mai puține substanțe nutritive decât crezi

Morăritul modern sărăceşte mult acest tip de pâine, pentru că produce doar făină albă, prin eliminarea a două componente esenţiale ale bobului de grâu (germen şi cortex). Prin înlăturarea acestor două părţi ale bobului, se elimină, de fapt, dintr-o singură mişcare, tocmai enzimele, vitaminele şi mineralele, inclusiv fierul, cobaltul, cuprul, zincul, manganul şi molibdenul. Unele dintre acestea nu se găsesc decât în cerealele integrale.
Nu conține fibre

Un alt neajuns al acestui tip de pâine este numărul mic al fibrelor alimentare şi a vitaminelor. De aceea, apariţia celor mai multe cancere de colon este legată de consumarea în cantităţi mari a pâinii albe. În schimb, este singurul tip îmbogăţit cu calciu, un mineral indispensabil corpului, şi, de aceea, este indicat în special copiilor şi bătrânilor.
Favorizează îngrășarea

Pâinea albă conține grăsimi vegetale hidrogenate realizate prin transformarea grăsimilor lichide, adică a uleiurilor, în grăsimi solide, prin folosirea unor substanțe chimice la temperaturi foarte mari. Acestea fac pâinea mai pufoasă, îngreunează apariția mucegaiului, astfel că pâine rezistă mai mult timp. Acestea sunt foarte periculoase, deoarece cresc colesterolul rău, provoacă diabet și obezitate.

Zahărul ajută pâinea să crească frumos și dă un gust dulce plăcut. Drojdia se hrănește cu zahăr, de aceea pâinea arată așa pufoasă și bună. Este totuși o problemă, căci zahărul este vinovat de apariția multor boli grave, inclusiv cancer și diabet. Pe etichetă zahărul mai apare și ca dextroză sau glucoză.

Original Article

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account