Laptele de capră, mai sănătos?

Din punct de vedere nutriţional, laptele de capră prezintă multe asemănări cu cel de vacă. Cea mai importantă diferenţă dintre cele două produse este faptul că laptele de vacă proaspăt, nepasteurizat, formează deasupra o peliculă de grăsime (smântână) distinctă, pe când cel de capră nu formează acest strat. Motivul? Laptele de capră este omogenizat în mod natural, ceea ce înseamnă că moleculele de grăsime din el sunt mai mici comparativ cu cele din laptele de vacă şi astfel sunt distribuite în mod egal.

Pentru că globulele de grăsime sunt mai mici, laptele de capră poate fi digerat mai uşor de unele persoane, însă acest lucru nu este valabil pentru toată lumea. De exemplu, persoanele care au o formă uşoară de intoleranţă la lactoză pot beneficia de pe urma consumului laptelui de capră. Acesta conţine mai puţină lactoză decât cel de vacă, aşa că persoanele care au probleme în ceea ce priveşte digestia pot găsi în laptele de capră o alternativă.
Ideal pentru oase puternice
Calciul, atât de necesar pentru sănătatea sistemului osos, este nelipsit din lactate, aşa că nici cel de capră nu este o excepţie. Laptele de capră oferă cantităţi considerabile de calciu, la fel ca şi cel de vacă. Totuși, laptele de capră oferă organismului 33% din valoarea zilnică recomandată de calciu, adică mai mult decât valoarea variantei de vacă (28% din doza zilnică recomandată).
Substanţele nutritive sunt absorbite uşor
Conţinutul de minerale al laptelui de capră nu este atât de diferit de cel al laptelui de vacă. Cu toate acestea, sunt dovezi care arată că substanţele nutritive din laptele de capră sunt absorbite mai uşor. Unele studii au demonstrat că mineralele importante din acesta (precum calciul, fierul, fosforul şi magneziul) sunt digerate mai bine. Asta înseamnă că laptele de capră ar putea fi un tratament pentru diferite afecţiuni ce au la bază deficienţele, cum ar fi demineralizarea osoasă (pierderea densităţii osoase) şi anemia (lipsa de fier).
Benefic pentru piele
Acizii graşi din compoziţia laptelui de capră au calităţi hidratante, care menţin pielea moale, iar nivelurile mari de vitamina A din acest produs îmbunătăţesc starea de sănătate a pielii şi luptă contra acneei.
Sfatul specialistului


Dr. Corina Zugravu, medic primar Nutriţie şi Igiena Alimentaţiei, Institutul de Sănătate Publică, Bucureşti
Laptele de capră este extrem de asemănător cu orice alt tip de lapte de mamifer, din punctul de vedere al compoziţiei. Diferenţele minimale sunt, practic, nesemnificative. Faptul că un tip de lapte are cu trei procente mai mult sau mai puţin dintr-o vitamină este neimportant.

Nu aduce niciun beneficiu mai deosebit, ba chiar este puţin mai gras decât cel de vacă, ceea ce este rău, pentru că grăsimile laptelui, în general, sunt mai mult saturate şi pline de colesterol. Şi, desigur, mai multe grăsimi înseamnă mai multe calorii. Ca orice alt lapte, cel de capră este o bună sursă de calciu, aduce vitamina D şi are proteine de calitate superioară.
Informaţii nutriţionale

1 cană de lapte de capră integral conţine 168 de calorii, 9 g de proteine, 11 g de carbohidraţi şi 10 g de grăsime (printre care 7 g sunt saturate). Pe de altă parte, aceeaşi cantitate de lapte de vacă integral oferă organismului 149 de calorii, 8 g de proteine, 12 g de carbohidraţi şi 8 g de grăsime, dintre care 5 g saturate. Laptele de vacă are mai puţine calorii şi mai puţine grăsimi (implicit grăsimi saturate) decât cel de capră şi, totodată, are mai puţine proteine.
Info

Laptele de capră este o sursă foarte bună de proteine, care sunt esenţiale pentru creştere şi dezvoltare. Proteinele ajută la construirea celulelor, ţesuturilor, muşchilor şi oaselor.

Original Article

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account