Cum să ne protejăm dantura de alimentele care colorează

Alimentele de toate zilele printre care și celebra ceașcă de cafea nu fac casă bună cu albul imaculat al dinților. Anumite băuturi colorează dinții și produc microcavități în smalțul dentar în care substanțele colorante din produsele consumate aderă mult mai ușor.

Chiar dacă ai reușit să combați efectul neplăcut al cariilor, trebuie să acorzi o atenție sporită alimentației tale, pentru a te bucura de un zâmbet frumos și sănătos.

sta nu înseamnă nu mai trebuie să bei cafea, vin roșu său să mănânci alimente ce conțin mai ales coloranți naturali precum este sfecla sau strugurii negri.

Băuturile care colorează dinții

Aici bineînțeles ne referim la cafea, ceaiul verde, vinul și chiar sucurile proaspete din fructe precum afinele, coacăzele, sfecla roșia sau anumite citrice. Și băuturile carbogazoase produc în smalțul dentar microcavități în acre substanțele colorante aderă foarte bine chiar.

Chiar dacă astăzi există numeroase tehnici pentru a ne bucura de un alb imaculat și o dantură perfectă, și aici menționăm fațele dentare, coroanele dentare sau chiar procedeul de albire, soluția cea mai indicată nu este aceea de a renunța la alimentele care îți plac ci să ai grijă să eviți apariția cariilor și să beneficiezi de o igienă orală corespunzătoare.

Află cât de importantă este dieta sănătoasă pentru dantură AICI

Folosește cu încredere paiul

Deși pare stupid la prima strigare să bei cafeaua sau ceaiul cu paiul, este una dintre cele mai bune soluții pentru a-ți proteja dantura.

Nu este un moft acest obicei ci o necesitate, care în timp te va ajută să realizezi că este o alegere bună ce îți va păstra dantura sănătoasă

Brânza îți protejează dantura

Da, ai citit bine, consumul periodic de brânză îți va proteja dantura de acizi datorită faptului că reduce nivelul pH-ului și îți oferă un aport semnificativ de calciu, proteine și fosfor, substanțe necesare pentru o dantură sănătoasă. Așa se explică oarecum de ce francezii asociază vinul cu brânzeturile, acestea din urmă protejează dantura de coloranții din vin.

Clătește-te cu apă ori de câte ori ai ocazia

Oricât de mult te-ai chinui există alimente care nu poți să le eviți, fiind alegeri sănătoase care totuși pătează dantura, astfel că în acest caz se recomandă clătirea cu apă a gurii după consumarea lor. Poți apela la apa de gură să o folosești de fiecare dată după ce ai mâncat ceva. În felul acesta vei menține o igienă orală corespunzătoare și te vei bucura de o respirație proaspătă timp îndelungat.

În acest caz de referim bineînțeles la fructele de pădure, o veritabilă sursă de antioxidanți ce nu ar trebui să lipsească din dieta ta indiferent de anotimp.

Avantajul gumei de mestecat

În cazul folosirii ei imediat după masă și pentru un maxim de 5-8 minute, aceasta poate înlocui parțial periajul, deoarece prin stimulare fluxului salivar ajută la curățarea limbii și a danturii.

Folosita pentru o scurta perioada imediat dupa masa, guma de mestecat inlocuieste partial periajul, spaland dintii prin stimularea fluxului salivar si curatandu-i prin miscarile limbii si ale obrajilor.

Nu uita de periajul profesional și de air-flow

Air-flow-ul este un procedeu prin care cu ajutorul unui jet de apă cu bicarbonat se curăță microdpeunerile de pe suprafața smalțului, acesta se face în cabinetul de stomatologie și al recomandarea mecidului specialist.

Și periajul profesional face parte din aceiași categorie ca și air-flo-ul.

Fibrele, ajutorul danturii frumoase

Atât fructele cât și legumele bogate în fibre, datorită efectului mecanic ajută la curațarea danturii tot prin stimularea fluxului de saliva. Proteinele, pe altă parte ajută la protejarea smalțului. Iar fierul din legumele verzi vor oferi smalțului o barieră prtectoare împotriva acizilor. Deci iată de ce ai nevoie de o alimentație sănătoasă și echilibrată, efectele ei fiind vizibile inclusiv asupra danturii.

Original Article

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account