Cum să mănânci corect în Postul Crăciunului

Corpul uman este asemeni unei mașinării, ce potrivit cercetătorilor americani de la Universitatea Southern California, acesta se transformă după numai trei zile de post.

Profesorul coordonator al acestui studiu, Valter Longo scoate la iveală faptul că postul este eficient mai ales pentru regenerarea organismului.

Postul, metodă de vindecare spirituală

Dacă unele persoane în perioada postului sunt mai evlavioase, fiind de părere că postul este o tradiție spirituală prin intermediul căreia se pot regăsi, pentru cealaltă tabără, postul este o modalitate de a se abține de la anumite activități și diferite feluri de mâncare.

Nutriționiștii sunt de părere că postul alimentar nu trebuie ținut sub forma sa strictă foarte mult timp, în timp ce cercetătorii americani afirmă că postul contribuie substanțial la stimularea de celule stem care la rândul lor produc celule albe, deci practic postind luptăm împotriva infecțiilor mult mai eficient.

Află cât de sănătos este cartoful în post AICI

Ce greșeli de nutriție poți face în post

Biblia susține că postind Dumnezeu te ajută să te cureți atât fizic cât și sufletește, astfel că începând cu data de 15 noiembrie până în ziua de Crăciun, credincioșii se axează doar pe mâncarea de post excluzând carnea, ouăle și lactatele.

Însă postul ar trebui să fie un moment de cumpătare din toate punctele de vedere, o perioadă de meditare și regăsire.

Ține cont de faptul că alimentația nu trebuie să fie cantitativ mai mare ci bazează-te pe calitaea ei, puțin și bun.

Echilibrul alimentar trebuie menținut mai ales în această perioadă când ai tendința să consumi o cantitate mai mare de alimente.

Nu te lăsa păcălit de valorile nutriționale ale produselor semi-preparate din comerț și alege să consmi în locul cărnii ciuperci proaspete făcute la grătar sau fasole, linte, năut, mazăre, soia.

Înlocuiește lactatele cu brânza de tofu, nu îți priva organismul de porția alimentară, ai nevoie de micro și macro nutrimenți mai ales pe perioada postului.

Citește cu atenție etichetele produselor

Nutrimenții ce îi furnizezi organismului tău sunt practic indicii sănătății tale, astfel că este necesar să citești cu atenție și să eviți pe cât posibil alimentele ce conțin aditivi alimentari precum cazeina, lactoza sau proteina animală, de asemenea verifică cantitatea de zaharuri.

Ideal ar fi să eviți semipreparatele, să te axezi pe a consuma cât mai multe legume, fructe.

Ferește-te de carbohidrați

Unul dintre alimentele de bază în post este cartoful, însă asta nu înseamnă că trebuie să faci abuz de cantitatea de cartofi prăjiți consumată. Poți să îi consumi fierți sau copți la cuptor, încearcă să nu îi combini cu orez sau cu pîine ori să le adaugi sosuri grele.

Profită în schimb din plin de zilele în care este dezlegare la pește și oferă-i organismului tău sursa cea mai bună de Omega-3 și toți ceilalți nutrimeți de calitate regăsiți în pește. Cea mai bună variantă de a prepara peștele fiind la cuptor sau pe grătar.

Cum arată un meniul de post ideal

Dacă nu știi cu ce să înlocuiești iaurtul cu cereale de dimineață, încearcă cu o salată de vinete sau cu o porție de humus, un sandwich cu legume, o cana de ceai sau de cafea.

Prânzul este momentul ideal pentru a savura o ciorbă de legume sau o supă cremă d elegume, o tocăniță sau un ghiveci de legume, spanac cu usturoi sau păstăi cu sos de roșii,legume la cuptor sau chiar paste cu legume.

Pentru cină alege întotdeauna o salată de legume proaspete, adaugă și o mână de semințe crude și astfel îi vei oferi corpului tău toți nutrimenții de care are nevoie.

Original Article

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account