Ce să mănânci pentru a avea o memorie mai bună

Peştele, carne de vită și de pasăre

Încearcă măcar o dată la 7 zile să ai o masă la care mănânci pește (ton, hering, somon). Îți cresc aportul de Omega-3, acizi graşi care protejează neuronii şi arterele care oxigenează creierul.

Mâncând pește mai des de o dată pe săptămână îți reduci cu până la 60% riscul de a suferi de Alzheimer.

Pentru îmbunătățirea memoriei ai nevoie să-ți acoperi necesarul zilnic de 15 mg de fier. Îți procuri acest mineral din carnea roșie și de pui, linte, cartofi copţi, ficat, fructe uscate, sparanghel.

Nuci

Un alt mineral de care ai nevoie zilnic, magneziul, îmbunătățește conexiunile create între celulele nervoase.

Grăsimile bune din nuci, alune, caju, migdale, semințe îți oferă magneziu și te protejează de bolile cardiovasculare, întrucât asigură o bună funcţionare a sistemului circulator.

Citește și: TEST.Cum stai cu memoria?

Fructe de pădure

Din afine, căpșuni îți iei antioxidanţi previn îmbătrânirea prematură a celulelor nervoase și tulburările de memorie. Ideal ar fi să le consumi ca atare, în salate. Antioxidanți se găsesc și în spanac, deci nu ezita să mănânci cât mai des.

Ciocolată amăruie

Când ai probleme cu memoria, mănâncă la o gustare 1-2 pătrățele de ciocolată neagră. Cacaoa te ajută și să scapi de stres şi să te relaxezi.

Extrapont

O cafea de dimineață îți îmbunătăţeşte memoria de scurtă durată, datorită cafeinei. Aceeași substanță previne îngustarea vaselor de sânge care irigă creierul prin reducerea nivelului de colesterol rău.

Original Article

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account