5 combinații de alimente cu efecte incredibile

Roșii cu ulei de măsline
Datorită unui antioxidant numit licopen, roșiile sunt benefice din mai multe puncte de vedere. Previn anumite forme de cancer și hipertensiunea. Cele mai bune moduri de a profita de substanțele nutritive din roșii este să le incluzi în preparate sau să le ții la cuptor înainte de a le pune în salate stropite cu puțin ulei de măsline. Acesta din urmă este o alegere bună, deoarece ajută la absorbția licopenului din roșii. Dacă faci sos de roșii, pune și ulei de măsline!
Știai că…
…licopen conțin și grepfrutul roz, pepenele, caisele?
Orez cu fasole boabe
Combinarea orezului brun cu legume ca fasolea uscată este perfectă mai ales pentru vegetarieni, pentru că le conferă proteinele și aminoacizii de care au nevoie. Împreună formează proteine complete și un alt atu este că orezul brun nu conține gluten. Alte surse bune de proteine vegetale sunt ciupercile, năutul, lintea, drojdia de bere sau fulgii de drojdie inactivă, care se pot pune la paste sau în piureuri de legume.
Omletă cu brânză
Calciul este esențial pentru a avea oase puternice, însă poate fi mai greu de asimilat de corp în lipsa vitaminei D. Reține ca atunci când îți faci ompletă sau un ou ochi să presari deasupra puțină brânză rasă. E indicat să combini ouăle, surse de vitamina D, cu brânză, care îți aduce un plus de calciu.

Citește și: 4 alimente cu un conținut ridicat de calciu
Carne de pasăre cu morcovi
Vitamina A este necesară pentru a-ți menține sănătatea oculară, a pielii și-ți susține sistemul imunitar. Corpul poate să transforme în mod eficient betacarotenul în vitamina A numai în prezența zincului. Reține ca atunci când gătești carne de pasăre să-i adaugi câțiva morcovi. Zincul procurat din carnea de pui va stimula asimilarea betacarotenului din morcovi.
Pește și broccoli
Anumite substanțe, precum sulforafanul, din legumele crucifere ca broccoli, varză, conopidă, varză de Bruxelles încetinesc evoluția cancerului. De asemenea, sulforafanul este recomandat și și pentru tratarea infecției cu Helicobacter pylori, pentru prevenirea bolilor inimii, datorită scăderii nivelului de colesterol rău. Efectele acestei substanțe sunt sporite în prezența mineralului seleniu care se găsește în pește. Iată de ce prepararea peștelui (somon, ton, sardine) cu broccoli este o alegere bună!
Printre alte alimente bogate în seleniu pe care le poți mânca alături de broccoli se numără carnea de pasăre, de vită, ficatul, ciupercile, ouăle.

Original Article

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account