Ia-ți energia din hrană!

Ia-ți energia din hrană!

Un organism care nu primește nutrimentele de care are nevoie, corespunzătoare din punct de vedere calitativ și cantitativ, experimentează mai ușor senzația de oboseală. Iată de ce trebuie să ții cont pentru a avea un tonus bun!

– Nu sări peste cele 3 mese principale ale zilei și peste cele 2 gustări. Acest lucru ajută la stabilizarea glicemiei, implicit, la menținerea unui nivel constant al energiei.

– Un mic dejun antioboseală trebuie să aducă un sfert din necesarul energetic cotidian. Prima masă a zilei este bine să includă: cereale sau pâine integrală (surse de carbohidrați cu absorbție lentă), un fruct (pentru aportul de vitamine), un produs lactat (lapte, iaurt, cașcaval – care furnizează proteine și calciu), un ceai sau o cafea (au efect stimulant, pregătindu-ne pentru sarcinile din prima parte a zilei).

– Hidratează-te! Unul dintre primele simptome ale deshidratării este oboseala. Așadar, ai grijă să bei cel puțin 1,5 l de apă pe zi. Ceaiurile și supele te ajută, de asemenea, să fii hidratat.

– Consumul în exces de alcool duce la deshidratare, o cauză a senzației de epuizare.

– Evită mesele îmbelșugate, bogate în grăsimi animale, pentru că se digeră greu, putând cauza oboseală.
Vitamine și minerale antioboseală
Stările de oboseală pot fi şi semnul unei carenţe de magneziu. Pentru a le combate, este bine să se consume zilnic alimente care au în componență acest mineral: nuci, smochine, cartofi, lactate, pâine neagră, fasole uscată, mazăre, banane. Ai grijă ca din dietă să nu-ți lipsească alimentele care conțin seleniu (pește, carne, gălbenuș, fasole, brânzenturi), mineral care combate oboseala și surmenajul. În cazul în care anemia este sursa oboselii, consumă alimente bogate în fier.

Există 2 tipuri de fier: heminic și nonheminic, care se absorb diferit în organism. Carnea de vită, cea de pasăre, peștele și fructele de mare conțin fier heminic, în vreme ce forma nonheminică este prezentă în vegetale: fasole, spanac, mazăre, linte, stafide, migdale, nuci și semințe. Este bine de știut că fierul heminic este mai bine absorbit de organism (25%) în comparație cu varianta nonheminică (1-5%).

Alte substanţe nutritive care ajută la combaterea oboselii sunt vitamina C (portocale, lămâi, kiwi, varză) şi vitaminele din complexul B (care se găsesc în cereale integrale, carne, orez nedecorticat, lactate, drojdie de bere). Cei care au o alimentaţie deficitară pot lua suplimente alimentare sub formă de comprimate, la recomandarea medicului, mai ales că iarna există tendinţa de a mânca mai puţine fructe şi legume proaspete.

Citește și: Cum îți dai seama dacă ai lipsă de vitamine și minerale
Fără prea multă cafea!
Pentru combaterea oboselii, multe persoane consumă diverse excitante precum cafeaua sau diverse băuturi energizante. Acestea reuşesc să îndepărteze oboseala pentru scurt timp, însă starea de moleşeală revine, la fel ca şi tentaţia de a le consuma din nou. Astfel, se creează un cerc vicios, care nu numai că nu îndepărtează oboseala, dar favorizează şi insomniile.
Știai că…
…vitamina C ușurează absorbția fierului, efect advers având calciul, fosforul, sarea și taninurile din ceai și cafea.

Original Article

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account