Sfaturi pentru a-ți recăpăta vitalitatea

Sfaturi pentru a-ți recăpăta vitalitatea

Respectă-ți programul de somn!

Știai că, în medie, dormim cu 1 oră și jumătate mai puțin decât acum 50 de ani? Nici nu este de mirare, având în vedere că suntem din ce în ce mai ocupați, iar tehnologia (telefoanele mobile, tabletele etc.) i-a acaparat pe mulți dintre noi. Somnul este însă o activitate biologică esențială pentru fizic și psihic.

Privarea de somn repetată nu numai că întreține oboseala cronică, ci favorizează și luarea în greutate, apariția diabetului zaharat de tip 2, a bolilor cardiovasculare, a hipertensiunii, a durerilor de cap. Așadar, dă-i somnului ce-i al lui! Seara, umple-ți timpul cu activități relaxante (baie, masaj); cina este bine să fie luată cu 3 ore înainte de culcare.

Aerisește camera în care dormi și înlătură sursele de luminozitate, pentru că lumina acționează direct asupra hipofizei, glandă care influențează ceasul biologic.

Expune-te la lumină

Indiferent de anotimp, fă-ți plinul de… lumină. Expunerea la lumina naturală a zilei este necesară pentru reglarea orologiului biologic. Mai ales în sezonul rece, când stăm mai mult în încăperi, se poate produce un dezechilibru al acestui ceas intern, cu consecințe precum tulburările de somn și, implicit, oboseala.

Exercițiile fizice au efect revigorant

Cu toate că sunt ultimul lucru la care ne-am putea gândi atunci când suntem obosiți, mișcarea este antidotul de care avem nevoie în astfel de cazuri. Un studiu al oamenilor de știință din Georgia, SUA, a arătat că sportul este o activitate care poate contracara slăbiciunea.

Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii au cerut unui grup format din 36 de voluntari care aveau un stil de viață sedentar să facă mișcare, mai exact exerciții de fitness de intensitate moderată, câte 20 de minute, de 3 ori pe săptămână. După doar 6 săptămâni, nivelul de oboseală al participanților la studiu a scăzut, în medie, cu 65%.

Mișcarea îi ajută și pe cei în cazul cărora oboseala e produsă de stres sau de depresie, întrucât ajută la la eliberarea endorfinelor și a serotoninei, care induc o stare de bine.

Info

Persoanele cu sindromul de oboseală cronică se confruntă adesea și cu tulburări de atenție, de concentrare și de memorie.

Truc rapid pentru un plus de energie

Dacă te simți sleit de puteri, îți poți recăpăta tonusul sărând coarda. Astfel, îți accelerezi ritmul cardiac, îți îmbunătățești circulația sangvină și îți recapeți cheful de viață. Încearcă să sari coarda 10 minute, de 3 ori pe săptămână.

Masajul ia oboseala cu mâna

Adesea, masajul este recomandat ca terapie alternativă celor cu oboseală cronică. Poți încerca și acasă un masaj al picioarelor, care ajută la detensionare, relaxează musculatura și combate efectele oboselii (umflături, dureri articulare).

Cu ambele mâini, aplică presiune pe partea dorsală a picioarelor, după care masezi tălpile și gambele. La final, masează și degetele mari de la picioare, după care tragi ușor de ele și le îndoi. Pentru masaj, poți folosi ulei de măsline (2 linguri), în combinație cu ulei esențial de rozmarin (1-2 picături).

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account