Ce este anotimpul rece fără mirosul cojilor de portocale, nu-i așa? Nu e de mirare că citricele sunt la mare căutare în această perioadă. Pline de vitamine C, atât portocalele cât și clementinele sunt o sursă bună de energie, fibre, nutrimenți benefici. Poți să le combini cu spanacul, astfel organismul tău va asimila mult mai ușor fierul din spanac.

Nu evita clementinele, nici portocalele. Grepfrutul este un alt fruct care are o importantă cantitate de vitamina C și care este bogat de asemenea în fibre. Este indicat a fi consumat cu regularitate mai ales că reglează nivelul colesterolului.

Având 90% apa, grepfrutul ajută la rehidratarea organismului. Licopenul pe care îl conține, este un antioxidant minunat pentru organismul tău atât de expus acum la viroze.

Combină-l cu miere și scorțișoară și astfel vei obține un remediu ideal pentru răcelile de iarnă. Adăugat în salatele verzi va favoriza absorbția de fier.

Beneficiile verzei la început de an

Aici ai o gamă variată din care să alegi, dintre varza de Bruxelles, varza creață, cea roșie sau albă. Toate acestea oferă protecție organismului împotriva dezvoltării celulelor canceroase.

Toate soiurile de varză îți oferă o doză mare de vitamine, fibre, potasiu, au foarte puține calorii, au acțiune diuretică și ajută la menținerea tranzitului sănătos.

Poți să o asezonezi doar cu ulei de măsline, zeama de la o lămâie și eventual usturoi și este gata porția ta de sănătate.

O altă variantă este să o consumi împreună cu avocado. Grăsimile din avocado vor ajuta organismul să asimileze mult mai bine și mai ușor nutrimenții din varză.

Află care este leguma ce poate trata bolile digestive AICI

Morcovul, aliment minune

Poți să îl consumi pe tot parcursul anului, însă în sezonul rece o ceașcă de rondele de morcovi îți oferă cantitatea necesară de vitamina A, pentru o vedere bună.

Consumând morcovi mai des, te vei abține mai ușor de la a mânca dulciuri sau produse de tip fast-food. Aceștia îți oferă senzația de sațietate foarte repede.

Îi poți adăuga în salate, smoothie-uri, sucuri sau poți să îi consumi în stare crudă.

Tot din familia morcovului este și păstârnacul, bogat și acesta în fibre, vitamina C. Poți să-l adaugi la supe, în salate sau piureuri.

Păstârnacul se combină de minune cu cartoful. Vei descoperi o nouă savoare atunci când vrei să mănânci piure.

 

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account