Citricele întăresc sistemul imunitar şi te ajută să-ți fortifici organismul pe timp de iarnă.

Portocalele echilibrează nivelul colesterolului

Zemoasă și dulce, portocala este recomandată pentru faptul că reprezintă o sursă de vitamina C. De asemenea, conține numeroase fibre, vitamine, calciu și potasiu. Are efect antiinflamator și ajută la prevenirea dar și tratarea artritei și astmului.

Cea mai mare parte a caloriilor furnizate de portocale provine din zaharuri. Dacă dorești să reduci riscul formării pietrelor la rinichi, consumă suc de portocale. Acesta curăță organismul şi scade colesterolul. Atât coaja, cât și sucul sunt eficiente în curățarea legumelor și fructelor de substanțele cu care au fost stropite.

Grepfrutul previne balonarea

Răcoritor și cu gust dulce-amărui, grepfrutul fortifică sistemul imunitar. Potrivit studiilor, dacă mănânci jumătate de grepfrut pe zi, vei obține 68% din totalul de vitamina C, 28% din totalul de vitamina A, 2% din totalul de calciu și 2% din magneziu.

O cură cu acest fruct stimulează secreţia bilei, previne balonarea şi migrenele date de acumularea de toxine în organism. Efectul detoxifiant creşte dacă bei o cană de suc la micul dejun. Consumul regulat de grepfrut scade efectul anticoncepţionalelor şi interacţionează cu unele substanţe din medicamentele prescrise în cazul depresiei, hipertensiunii şi a bolilor de inimă.

Lămâia, bună pentru digestie

Atunci când mănânci o felie de lămâie, obții mai mult decât un gust de acru în gură. Vitamina C din lămâie omoară bacteriile care cauzează acneea. Astfel, o limonadă poate avea efecte miraculoase asupra tenului.

De asemenea, lămâia ajută la prevenirea formării pietrelor la rinichi. Nu are multe calorii şi poate fi folosită în cazul dietetelor. Un pahar de suc de lămâie cu apă călduţă băut dimineaţa ajută digestia.

Pomelo menține inima sănătoasă

Pomelo este un bun stimulator al sistemului imunitar, vitamina C ajutând la creșterea rezistenței organismului în cazul virușilor și bacteriilor. Vitamina C din fruct contribuie la o mai bună absorbţie a fierului în sânge, ceea ce ajută la prevenirea anemiei.

Afă AICI cum poți folosi citricele pentru îngrijirea pielii, unghiilor și părului!
Conţinutul crescut de potasiu reglează tensiunea arterială și menține inima sănătoasă. Fiind o sursă importantă de calciu, previne osteoporoza şi te ajută să ai articulaţii sănătoase. Este bun după o masă copioasă deoarece este bogat în fibre şi previne balonarea.Original Article

admin

leave a comment

Create Account



Log In Your Account